• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hur gör era arbetsplatser denna vecka?

Hur gör era arbetsplatser denna vecka?

  • Jobbar på distans

    Röster: 16 24.2%
  • Färre timmar

    Röster: 2 3.0%
  • Varslar

    Röster: 0 0.0%
  • Ingen ändring

    Röster: 43 65.2%
  • Jobbar mer

    Röster: 5 7.6%

  • Totalt antal röstare
    66

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Hemifrån, alla möten tas via telefon framöver. Är otroligt tacksam över att jag kan vara så fri. Tänker på alla andra som inte har samma förutsättning..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Vi fick nu mail från vår HR-Chef att vi nu beordras att alla ska arbeta hemifrån de närmsta 14 dagarna... :(
Känns jäkligt tråkigt att behöva göra... :(
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 546
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Jobbar som vanligt var senaste budet. Vi har begränsade möjligheter till hemmajobb
 

tröttmössa

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
13 Juni 2014
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
281
Poäng
457
Jobbar i vården och vi kör på som vanligt , men minsta lilla man känner sig sjuk så blir man hemma
Finns också en möjlighet att våran verksamhet stänger och då får vi gå till äldreboende om det skulle bli sådan kris
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 799
Poäng
1 247
Trading och betting blir det inte mycket av nu.

Gör lite extrajobb inom IT hemifrån, oförändrad volym.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 376
Mottagna reaktioner
13 454
Poäng
8 917
Tänkte som så här.

Imorgon tror jag risken är påtaglig att vi antingen stänger ner - eller får jobba hemifrån. Förmodligen det sistnämnda. Saken är dock att jag jobbar på provis och det innebär att jag i princip inte kan sälja hemifrån. Det kommer liksom inte gå. Min fasta lön är kanske 20 av totala 100.000.
Är det något man har igenom sin inkomstförsäkring? Eller vad gäller? Jag blir ju liksom inte arbetslös men jag blir ju ofrivilligt av med en stor del utav min lön.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 546
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Tänkte som så här.

Imorgon tror jag risken är påtaglig att vi antingen stänger ner - eller får jobba hemifrån. Förmodligen det sistnämnda. Saken är dock att jag jobbar på provis och det innebär att jag i princip inte kan sälja hemifrån. Det kommer liksom inte gå. Min fasta lön är kanske 20 av totala 100.000.
Är det något man har igenom sin inkomstförsäkring? Eller vad gäller? Jag blir ju liksom inte arbetslös men jag blir ju ofrivilligt av med en stor del utav min lön.

Inkomstförsäkring förutsättet vad jag vet arbetslöshet.
Varför kan du inte sälja hemifrån?
 

Linnean

Kunnig medlem
Poäng: 427
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
272
Poäng
427
Vi fick nu mail från vår HR-Chef att vi nu beordras att alla ska arbeta hemifrån de närmsta 14 dagarna... :(
Känns jäkligt tråkigt att behöva göra... :(
Men shit än så länge inte hört något, vi e ju runt 500 Pers som jobbar i "mitt" hus. Alla fysiska besök, möten inställda tills vidare. Tänk va många som kommer att utnyttja karensdagen nu... Hoppas du får bra jobbahemmadagar
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Men shit än så länge inte hört något, vi e ju runt 500 Pers som jobbar i "mitt" hus. Alla fysiska besök, möten inställda tills vidare. Tänk va många som kommer att utnyttja karensdagen nu... Hoppas du får bra jobbahemmadagar

Ja usch :(
För mig går det bra att jobba hemifrån. Man saknar bara bekvämligheten med att ha 2 st skärmar framför sig... Behövet dock åka ut på en del möten, men en del större möten är inställda. Har fått en del såna Mail nu under helgen... :(
Tycker utveckligen känns lite skrämmande och för att inte nämna när ja idag trampade in på min Malmborgs och verkligen såg med egna ögon hur länsat det var på hyllorna och i frysdiskarna... :(
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp